KogoLab Research & Review

遊ぶように生きる。Vivi kiel Ludi.

【AI】ChatGPTはエスペラントも話せるので聞いてみた

2023年2月11日(土)

昨日ここで紹介した深津さんのビデオの中で次のような指摘があった。

> ChatGPTの元になっているのは、公開されているあらゆる言語データベースなので、その質・量によって回答の水準が決まる。今のところ英語での回答レベルが高校生くらいだとすると、日本語でのレベルは小学生くらいだ。それは、言語データベースの質・量がそれくらいの違いとなって現れている感じ。これはこのあと、問題になってくるだろう。

なので、英語で質問し、英語で回答させることがポイントと。でも現状では、日本語で質問し、それをChatGPTが自動的に英語に翻訳していて、回答は英語で返ってくる場合もある。そのときは「日本語にして」と命令すればいいだけです。

試しにエスペラントで質問すると、なんと、ちゃんとエスペラントで返ってくる。次のような会話です。

***


chu vi povas kompreni esperanton?
エスペラントわかりますか?

ChatGPT
Jes, mi povas kompreni kaj respondi en Esperanto. Kiel mi povas helpi al vi hodiaŭ?
はい、わかりますし、エスペラントで答えられますよ。何かお手伝いしましょうか。


Kiel vi lernis esperanton?
どうやってエスペラントを学んだんですか?

ChatGPT
Mi estas komputila programaro trejnita de OpenAI. Mi ne havas kapablojn de sento aŭ sperto, sed mi estis trejnita sur granda datumo de teksto en multaj malsamaj lingvoj, inkluzive Esperanto. Tio ebligas al mi kompreni kaj respondi al demandoj en Esperanto.
私はOpenAIで訓練されたコンピュータプログラムです。感じたり体験したりすることはできませんけれども、膨大な量のさまざまな言語テキストデータによって訓練されています。エスペラントもそれに含まれています。ですので、エスペラントを理解できますし、質問にも答えられるのです。


Chu Esperanto farighos tutmonda komuna lingvo?
エスペラントは全世界の共通言語になりますか?

ChatGPT
Tio estas diskutebla temo. Esperanto estis kreita kiel internacia lingvo por plibonigi la komunikadon inter malsamaj kulturoj kaj nacioj, kaj ekde sia komenco, ĝi havis signifan sekvantaron de parolantoj. Tamen, ĝi ne akiris la amplekson de aliaj tutmondaj lingvoj, kiel ekzemple la angla, kaj ĝi estas ĝenerale uzata kiel dua lingvo inter siaj parolantoj.
それは議論を呼ぶテーマです。エスペラントは異なる文化と民族の間のコミュニケーションを改善するための国際語として作られました。そして当初からそれに賛同し利用する人々を獲得しました。しかし、英語のような大規模な国際語にはなりませんでした。そして、一般的にエスペラント話者の中での第二言語として使われています。

Kvankam ĝi havas dediĉitan komunumon de parolantoj kaj subtenantoj, estas malfacile diri ĉu ĝi iam fariĝos la ĉefa tutmonda komuna lingvo. Tio dependas de multaj faktoroj, inkluzive de lingvaj, politikaj, kulturaj kaj ekonomiaj faktoroj, kaj estas malfacile antaŭdiri ĝian estontecon.
エスペラント利用者と支持者の献身的なコミュニティはありますけど、エスペラントがいつか全世界の共通語になるかどうかは難しいところです。それは、言語的、政治的、文化的、経済的な要因を含む多くの要因に依存していて、その未来を占うのは難しいと言えます。

***

これは使える。何に使うのか色々考えています。